Get Adobe Flash player

naše nabídka

• škola rodinného typu s příjemným prostředím
  • moderně vybavené učebny (interaktivní tabule, nová pc učebna)
  • kvalifikovaní pedagogové, kteří své hodiny vedou přitažlivou a moderní formou
  • nulová anonymita a individiální přístup k žákům
  • tělesně postiženým žákům výuku v plném rozsahu
  • úzká spolupráce s rodiči a pomocná ruka při řešení problémů
  • široká paleta zájmových kroužků (sportovní, pěvecké, jazykové, hudební, náboženské)
  • výhodná poloha v blízkosti Domu dětí, kde mají žáci zajištěný rychlý a bezpečný přechod k jejich mimoškolním aktivitám

Přihlašte se

Logo modra

Den 10.

P1200902.JPGA je tady poslední den ve Žiarské dolině. Mnozí se už těší domů na své rodiče a sourozence, někteří by tady ještě rádi zůstali. Od rána hustě sněží. Sníh pokryl celou okolní krajinu. Rozhodli jsme se užít si ještě sněhové peřinky, a proto jsme se vydali na delší procházku do místa památníku padlých vojáků, kde jsme si prohlédli vojenský kanon z druhé světové války. Kluci a holky byli nadšeni.

Zpáteční cestu jsme šli lesem, kde sníh pokryl mechový koberec. Jehličí a opadané větve křupaly pod nohama. Na oběd jsme se moc těšili. Tradiční slovenský pokrm - kyslá kapusta a knedlíky s mletým masem - potěšil téměř všechny hladové krky. Následoval odpolední klid, po kterém se děti opět vypravily ven, kde si z napadnutého sněhu postavili malé sněhuláčky.

Přišlo balení, úklid, rovnání věcí do zavazadel. Školu v přírodě jsme si užili opravdu parádně. Počasí bylo vskutku různorodé. Zažili jsme mráz, sluníčko, sníh i začínající jaro. Krásně jsme si užili sluníčkové dny, kdy se děti vyřádily na houpačkách a podnikly zajímavé turistické výpravy. Užili jsme si také sněhu, bobování a koulování. Navštívili jsme krásná a pozoruhodná místa, dověděli jsme se spoustu nových informací a hlavně jsme strávili čas všichni spolu jako třída. Tak kamarádi, šťastný návrat domů a ahoj !

Den 9.

P1200896.JPGDnešní ráno bylo opravdu hodně mrazivé. Teplota nám tady spadla pod bod mrazu, a proto jsme skoro celé dopoledne strávili v chatě, kde jsme s dětmi vyhodnotili celý program školy v přírodě. Holky a kluci provedli evaluaci a nakreslili obrázky, popisující činnosti a aktivity, které je nejvíce zaujaly během celého ozdravného pobytu. S dětmi jsme si proto připomenuli, co zajímavého jsme viděli, kam jsme se podívali, co nového jsme se dověděli apod. Ke konci dopoledního bloku jsme se vydali na procházku do okolí.

Znovu jsme se podívali k Medvědí jeskyni. Dnes jsme však chtěli prozkoumat terén a najít ještě pár zajímavých kamínků. Kluci objevili v bezprostřední blízkosti Medvědí jeskyně další jeskyni, kterou chtěli probádat, ale nebylo bohužel možné se do ní dostat. Někteří si zahráli na zlatokopy, kteří se snažili z potůčku vytěžit zlato. Po návratu k chatě jsme si společně zahráli pohybovou hru a pak už hurá na oběd. Ani odpoledne se k nám sluníčko nedostalo a bylo stále pod mrakem, dokonce ještě více přituhlo. I přes zimu se děti vypravily ven, kde pro ně přichystaly zajímavé hry paní vychovatelky. Jazykolamy, Kimova hra, hledání předmětu a další...byly zábavným zpestřením dnešního mrazivého odpoledne. Večer se nesl v duchu zábavného programu, který si přichystalo družstvo Zmrzlých ptáků.

Den 8.

IMG_3855.JPGDnes nás čekal celodenní výlet do zasněžených Vysokých Tater. Ihned po snídani jsme se odebrali k autobusu, který na nás čekal u chaty. Cílem naší cesty bylo Štrbské pleso. Cesta autobusem trvala cca hodinu. Okolí Štrbského plesa bylo ještě stále pod velkou sněhovou přikrývkou a po celou dobu našeho pobytu nám příjemně sněžilo. Děti se tak zřejmě naposledy nabažily dosyta sněhových radovánek.

Procházka kolem Štrbského plesa byla doprovázena informačními tabulemi, z kterých jsme se mnohé dověděli. Poté jsme zamířili ke skokanským můstkům. Zde jsme navštívili Funpark, kde jsme neváhali a vyzkoušeli si jízdu na sněhové gumě. Nakonec jsme neodolali a zakoupili si pár drobných suvenýrů na památku. Štrbské pleso bylo prostě úžasné.

Po návratu do Žiarské doliny a do naší chaty jsme si dopřáli trochu odpočinku a pak už jsme se věnovali společenským a deskovým hrám a plnili jsme úkoly superhrdiny. Zase jeden báječný den za námi.

Den 7.

IMG_3834.JPGRáno po probuzení na nás čekalo překvapení. Venku bylo vše zasněžené. Na jaro si tady ve Žiarské dolině musí ještě počkat. Louka, stromy i chaty pokryla bílá peřinka. Cestou na snídani jsme si užívali sněhu křupajícího pod nohama. Dopoledne jsme se učili. Děti moc hezky pracovaly, a tak jsem je ke konci učebního bloku vzala na vycházku. Šli jsme se podívat na nedalekou jeskyni, kterou jsme si prohlédli pouze zvenčí, neboť přístupná není. "Kdopak v ní asi přebývá?", probíhalo hlavami dětí.

Po poledním odpočinku se děti vydaly ven, aby si na čerstvém vzduchu zahrály Kimovu hru a zasoutěžily si. Družstva Zmrzlí ptáci, Lišáci a Lesní vlci dostala za úkol postavit z nasbíraných šišek velký vzkaz. Po večeři bylo pro nás přichystáno poutavé povídání s horskou službou. Zkušený člen horské služby nás přivítal a zahrnul dobrodružnými historkami ze života a své zajímavé práce. Vyprávěl nám o lavinové tragédii, která se stala ve Žiarské dolině před devíti lety. Děti byly besedou hodně překvapené až zaskočené. Zítra nás čeká krásný celodenní výlet. Více Vám prozradím v dalším pokračování.

Den 6.

IMG_3774.JPGNáš ozdravný pobyt se přehoupnul do druhé poloviny. Dnes ráno jsme se rozdělili na dvě skupiny, které pak měly odlišný dopolední program. První skupina v čele s paní asistentkou Petrou Grygovou a panem zdravotníkem uskutečnila výšlap na Žiarskou chatu. Cesta byla strastiplná a dlouhá. Místy někteří dokonce zapadli po pás do sněhu a některým jedincům zůstala ve sněhu i bota. Túra se zdála nekonečná, přesto se účastníci dočkali. Po více jak dvouhodinovém šlapání do kopce jsme spatřili vytouženou chatu. Zde si také prohlédli památník padlých turistů. V restauraci chaty si pak všichni dopřáli zasloužené občerstvení.

Druhá skupina paní učitelky Petry a paní vychovatelky Ivanky se vydala na procházku do 2km vzdálené vesnice Žiar. Byla to úžasná vycházka. Cestou jsme pozorovali okolní přírodu, sem tam jsme zahlédli veverku a kochali jsme se krásami horské krajiny. Ve Žiaru jsme doplnili energii a sílu nákupem malých dobrot v místním minimarketu a poté jsme se vydali zpět k naší chatě. Cestou zpátky jsme se zastavili u pomníku padlých vojáků. Po obědě jsme si dopřáli odpolední klid a očekávali jsme návrat našich kamarádů z túry. Ti nám potom vyprávěli zážitky ze své výpravy. Podvečer jsme strávili v místní jídelně. Zúčastnili jsme se totiž přednášky o houbách, kterou vedl velice poutavým způsobem pan Maroš Peiger, jež je mimo jiné spoluautorem knihy o houbách. A co jsme dělali večer? Získávali jsme body pro svá družstva v zajímavých aktivitách, které pro nás přichystaly paní vychovatelky. Každý den je tady jiný. A každý den se těšíme, co krásného nám zase přinese.

Den 5.

IMG_3677.JPGRáno nás paní vychovatelka Ivanka probudila do dalšího dne. Po bohaté snídani, na kterou se vždy všichni moc těšíme, jsme se učili a dopolední čas jsme věnovali matematice a čtenářským dílnám. Musím sama velmi upřímně říct, že i přes podmínky a poněkud stísněný prostor ve společenské místnosti, děti při učební činnosti pracují na výbornou.

Dopolední blok jsme zakončili krátkým pobytem venku. Vysvitlo sluníčko a děti se s nadšením vrhly na hřiště, kde se pořádně vyřádily. Jde vidět, že zima už je pro všechny dlouhá a že už se opravdu hodně těší, až bude jaro a budou trávit čas venku s kamarády. V malém lesíku u naší chaty jsme si ještě před obědem stihli zahrát hru a pak už jsme pospíchali na oběd. Během odpoledního klidu se psaly dopisy a pohledy a velkým překvapením pro děti bylo, že nám konečně tady do Žiaru dorazily také dopisy od maminek a tatínků.

Po odpoledním klidu jsme se vydali delší procházkou do Ski areálu Dolinky. S sebou jsme si samozřejmě vzali lopaty a boby. Na svahu jsme měli vyhrazený prostor pouze pro sebe a děti si dovádění užily dosyta. Cesta zpátky byla pro některé docela náročná. Unaveni a trochu mokří jsme se vrátili do chaty. Zbytek odpoledne jsme strávili společně a hráli jsme různé deskové hry. Děti opět sbíraly body pro svá družstva: Lesní vlci, Lišáci a Zmrzlí ptáci mezi sebou soutěží o zajímavé ceny a během celého pobytu získávají cenné body. Zítra některé z nás čeká náročný den. Ale to Vám povyprávím zase až zítra.

Den 4.

Pondělní ráno bylo ve znamení větších úklidů a pořádků po víkendu. Děti si každý den sbírají body za pořádek a úklid pokojů a ani tento den nevynechaly a pokoje si řádně uklidily tak, aby jim pak pan zdravotník mohl přidělit body. Po snídani na nás čekal autobus, který nás dopravil do Liptovského Mikuláše. Zde jsme navštívili Slovenské muzeum ochrany prírody a jaskyniarstva.

Muzeum bylo rozděleno na tři základní interaktivní expozice, kterými jsme prošli. Paní průvodkyně nás nejdříve zavedla do expozice krasu a jeskyní na Slovensku. Dozvěděli jsme se spoustu zajímavých informací z oblasti geologie a paleontologie. Druhá část expozice byla věnována chráněné přírodě Slovenska a třetí pak byla zaměřena na téma Země - místo pro život. Prohlídku muzea a expozic jsme zakončili nákupem krásných suvenýrů, z kterých měly děti obrovskou radost. Následoval návrat do Žiarské doliny a na naše ubytování, poté oběd - buchtičky s krémem. Dětem vyhládlo, a tak si někteří přidali dokonce i dvakrát.

Odpoledne se obloha zatáhla a pršelo. Abychom však nezaháleli, věnovali jsme tedy odpolední čas učení a skupinkovým aktivitám. Podvečerní a večerní aktivity se týkaly přírodovědného tématu- děti řešily kvíz a také hádaly různé zvuky zvířat. Za své aktivtiy v družstvech si vybojovaly opět body, které jim byly připsány do herních listů. Máme před sebou celý týden plný aktivní práce, zajímavých činností, her a výletů, na které se těšíme nejvíce.

Den 3.

IMG_3562.JPGTřetí den ve Žiarské dolině byl opět velmi pestrý. Hned po snídani jsme se vydali na exkurzi do nedaleké Medvědí jeskyně. Sluníčko krásně svítilo, přesto byly cestičky stále zledovatělé a líčka se nám od mrazu pěkně červenala. Cestou si děti zahrály dvě pohybové hry. Návštěvu Medvědí jeskyně jsme podnikli ve dvou skupinkách.Vybaveni čelovkami a plní očekávání jsme vstoupili do jeskyně, kde nám pan průvodce podal informace nejen o jejím původu. Prošli jsme zákoutími jeskyně, která nám odkryla zajímavá místa, kde kdysi působili horníci a měli jsme také možnost prohlédnout si vzácné kameny. Dopoledne jsme zakončili příjemnou procházkou zpět k chatě, kde jsme již pospíchali na oběd.

Protože nám dnes sluníčko svítilo celý den, strávili jsme i celé odpoledne venku. Vydali jsme se tentokrát na opačnou stranu směrem k Salaši Žiar, kde si pro nás paní vychovatelky připravily pohybové hry družstev. Cesta zpátky k Chatě byla docela dlouhá, ale šlo se dobře. Děti si vychutnávaly krásy přírody, sbíraly přírodniny a tu a tam odbočily z cesty do lesa, aby se prošly mechovou cestičkou. Na konci procházky dostaly děti úkol družstev: holky a kluci měli postavit s nasbíraných přírodnin nějaké zajímavé obydlí pro zvířátko. Jistě podle fotografií uznáte, že se jim práce podařila.

Den 2.

IMG_3537.JPGProbudili jsme se do deštivého rána. Sníh se pomaloučku začíná měnit v ledovou tříšť a cestičkami stékají potůčky roztátého sněhu. Po bohaté snídani jsme si s dětmi udělali geograficko-anglické dopoledne. Holky a kluci se dověděli zajímavé a nové informace o našich slovenských sousedech a vytvořili každý za svou skupinku propagační plakátek o Slovensku.

Následoval oběd a odpolední klid, po kterém jsme se vydali na nenáročnou túru na Chatu Baranec, vzdálenou od naší chaty cca 1,5km. Cesta byla zledovatělá a docela to klouzalo. Cestou zpátky jsme využili lopaty a kopec jsme dolů velmi rychle sjeli. Dětem se túra líbila. Užili si spousty legrace a někteří náruživí přírodovědci během cesty sbírali zajímavé druhy kamínků a oblázků.

Podvečer patřil hrám a skupinovým aktivitám. Děti si vyzkoušely, jak umí spolupracovat a najít ve hře společné řešení, aniž by se hádaly. Během hry sbíraly body, které jim paní vychovatelky zapsaly do herních listů. Tento den jsme si opět krásně užili. Budeme si přát, aby i ten další následující den byl plný dobré nálady a zajímavých činností.

Den 1.

IMG_3512.JPGKonečně jsme se dočkali. Náš vytoužený a očekávaný pobyt ve škole v přírodě je tady. Pohodlný autobus, ve kterém jsme byli spolu s kamarády z Neborovské školy, nás dopravil do Žiaru, kde budeme spolu trávit deset krásných dní.

Po příjezdu jsme se ubytovali ve stylově zařízených pokojích a vychutnávali si krásy nového prostředí a místa. Ihned jsme se vydali do blízké jídelny na oběd. Místní kuchaři nás přivítali šošovicovou polévkou, rýží a kuřecí směsí. Někteří jsme se trochu divili zvláštní chuti polévky, nicméně nám velmi chutnalo. Poté následovalo vybalování a ukládání věcí. Paní učitelka a paní vychovatelky nás seznámily s řádem ubytovacího zařízení a programem, který nás čeká.

Odpoledne jsme strávili venku. Koulovali jsme se, dováděli jsme a také jsme se šli podívat do blízkého okolí a vyhodnotit trasu, na kterou se zítra vydáme. A kam to bude? To už Vám prozradíme zase zítra v našem dalším díle.

e-Strava

Přihlášení strávníka I Jídelníček
Kód zařízení:

Kód uživatele:

Heslo:

plán akcí

ČERVEN

1.6.

• Školní exkurze - Štramberk - 2. a 4. třída.

4.6.

• Školní družina - zahrada u školy - Oslava „Mezinárodní den dětí“ - od 13:00 hodin.

5.6.

• ZŠ P. Bezruče - Budu prvňáčkem - pro budoucí prvňáčky - od 15:00 hodin.

6. - 7.6.

• Školní exkurze - Praha - 8. třída.

7.6.

• Stadion Třinec - Sportovní akce „Atletický trojboj“ - 1.- 5. třída - od 8:00 - 12:00 hodin.

8.6.

• DDM Třinec - Soutěž „Zachraň život“ - 8. třída - od 8:00 - 12:30 hodin.

11. - 15.6.

• Školní družina - zahrada u školy - „Družinová olympiáda“ - od 13:00 hodin.

12.6.

• ZŠ P. Bezruče - Konzultace pro zvané rodiče - 1.- 9. třída - od 15:00 - 16:00 hodin.

13.6.

• Školní exkurze - Orlová - 1.A a 1.B.

14.6.

• Stadion Třinec - „Dravci“ - 1.- 4. třída - od 9:00 - 10:00 hodin.
  • Školní exkurze - Ostrava - 7.A a 7.B.
  • Školní družina - zahrada u školy - „Odpoledne s rodiči“ - od 16:00 hodin.

19.6.

• Kino Kosmos - Školní družina - Bijásek „ Zpívej“ - od 14:00 hodin.

20. - 22.6.

• Stadion Třinec - Sportovní akce „To dám“ - 6. - 9. třída - od 7:30 - 13:00 hodin.

21.6.

• Dolní Lomná - Beskydka - Výhra v soutěži „Můj Werk“ - 7.A - od 8:00 - 18:00 hodin.

27.6.

• MŠMT Praha, převzetí Evropské ceny jazyků Label

publicita web maly

op vk maly

Oběd pro děti

ZŠ Petra Bezruče a MŠ, Třinec, příspěvková organizace   |   Bezručova 418, 73961 Třinec

Tel: 558 993 010   |   fax: 558 993 011   |   email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.