Get Adobe Flash player

naše nabídka

• škola rodinného typu s příjemným prostředím
  • moderně vybavené učebny (interaktivní tabule, nová pc učebna)
  • kvalifikovaní pedagogové, kteří své hodiny vedou přitažlivou a moderní formou
  • nulová anonymita a individiální přístup k žákům
  • tělesně postiženým žákům výuku v plném rozsahu
  • úzká spolupráce s rodiči a pomocná ruka při řešení problémů
  • široká paleta zájmových kroužků (sportovní, pěvecké, jazykové, hudební, náboženské)
  • výhodná poloha v blízkosti Domu dětí, kde mají žáci zajištěný rychlý a bezpečný přechod k jejich mimoškolním aktivitám

Přihlašte se

Logo modra

Den 5

A tak to bývá. Všechno hezké musí jednou skončit. I náš lyžák spěchá ke svému konci. Dopoledne jsme si naposledy užili na upraveném a prosluněném svahu. Když jsem pozoroval naše lyžaře, cítil jsem se spokojený a pyšný zároveň. A veřte, není to jenom subjektivní pocit vedoucího kurzu.

Starší pán, který si ke mně přisedl na sedačku, se velmi divil, jak jsou naši žáci do lyžování zapálení a hlavně, jak jim to jde. Když se se mnou loučil se slovy: "Děláte to prostě dobře", chápal jsem to jako odměnu za naši práci.

Po obědě jsme uklidili pokoje, sbalili všechny věci a autobusem uháněli domů, do ocelového Třince. Nikomu se moc nechtělo.

Dovolte mi na závěr krátce zhodnotit letošní kurz. S novým střediskem jsme byli velmi spokojeni. Strava vynikající a jídla dostatek i s možností přídavku pro ty, co měli hlad. Pitný režim byl k dispozici po celý den, večer měli žáci druhou večeři. Ubytování se jevilo sice zastaralé, na druhou stranu byly pokoje neobvykle prostorné. Personál se choval vždy vstřícně a ochotně, nic pro ně nebyl problém. Zvláštní poděkování patří vtipnému číšníkovi Standovi:-)

Lyžařský svah byl naprosto fantastický, každý den pečlivě upravený. Nechyběl malý svah pro začátečníky, ani dva velké pro pokročilé lyžaře. Dvousedačková lanovka pak byla příjemným bonusem navíc. Celkem jsme strávili lyžováním 18 hodin. Všichni žáci třetího družstva bezpečně sjedou velkou sjezdovku. Ostatní úspěšně zlepšovovali své lyžařské dovednosti. První družstvo zdokonalovalo carving, druhé paralelní oblouk ve smyku. Nikdo z přítomných žáků neonemocněl. Kurz považuji za velmi úspěšný. Všem žákům děkuji za spolupráci, vytvořili skvěle fungující tým a atmosféru. Rovněž děkuji všem svým kolegům a už se těším na příští rok.

Den 4

Hezký den z Rališky. Hlásíme se opět s naším zpravodajstvím. Po vydatné snídani zahájené slovem Krleš, se znovu vydáváme na svah. Bohužel velký počet lyžařů nám nedovolí pořádat oblíbené závody, ale i tak si lyžovačku užíváme. Sníh začíná výrazněji tát a jízda se stává náročnější a náročnější. Až na pár odpadlíků (bolavá kolena a otlačené nohy), všechno zatím zvládáme.

Po obědě odpolední klid, čas strávený na sjezdovce a rychle domů na večeři. Poslední večer se nemůže obejít bez pořádné diskotéky. DJ DJ (rozuměj Daniel Janošek) už sestavuje playlist a my se nemůžeme dočkat, až pořádně zakalíme. Dnes nás čeká ....dlouhá noc....a pak nádherně hrát......:-)

Den 3

Ráno nás probudily paprsky sluníčka a modrá obloha. Opozdilci, kteří přišli pozdě na snídani, museli odevzdat tyčinku. Některým se výrazně snižují železné zásoby z domova. Třetí družstvo dopoledne ještě trénovalo na malé pomě, ale odpoledne mají slíbenou sedačku, aby si užili pořádný adrenalin z velké sjezdovky. Ostatní družstva pilovala svůj lyžařský styl.

Odpolední program se nesl v duchu napínavých, dobrodružných, hlavně spravedlivých her, plných nečekaných zvratů. "Nejoblíbenější" hrou mezi žáky se stala hra s názvem - Stavba železnice přes indiánské územím. Hra vyžadovala nejen práci s textem, důvtip a chytrost, ale především fyzickou kondici a psychickou odolonost. Deset družstev po čtyřech hráčích vstupovalo na start s nadšením a entusiasmem, ten se však během hry postupně vytrácel. Ve 30. minutě hry jsme pozorovali povadlé koutky, stížnosti, že toho během 30 minut tolik v životě nenachodili. S ubíhajícím časem se psychická kondice některých rapidně zhoršovala, povadlé koutky se změnily ve "spadlé vargy." V 55. minutě docházelo u některých k totálnímu fyzickému a psychickému kolapsu. Nakonec do cíle dorazila tři družstva. Ale účastníci nemusí vešet hlavu. Mají slíbeno, že příští rok se mohou opět pokusit o své štěstí.

Večerní lyžování bylo příjemným zakončením dnešního dne. Třetí družstvo poprvé zdolalo velkou sjezdovku a musím říct, že velmi úspěšně. Tak ať je elán neopustí. To je vše a zdravíme všechny domů.

Den 2

Druhý den ráno nás probudilo sluníčko a po vydatné snídani jsme se dostali na svah. Výcvik probíhal velmi intenzivně a bylo vidět, že někteří jsou rození lyžaři a postupně se zlepšovali.  Bohužel nás potkala první nemoc a museli jsme se rozloučit s paní učitelkou Hvozdovičovou, kterou nahradila paní učitelka Giercuszkiewiczová.

Po obědě a odpoledním klidu jsme opět „frčeli na svah“. I když nám začalo trochu poprchávat, výuku jsme zvládli dobře. Už jsme se dokonce těšili, až se zahřejeme a posilníme dobrou večeří. Místní kuchyně nám podávala sekanou s bramborovou kaší a my ji slupli jako malinu. Nastala chvíle osobního volna, kde se nám stala naprosto šílená věc. Nemohli jsme se připojit na wifinu. Co budeme dělat? Tahle tragédie zapříčinila, že nemohli nasdílet své zážitky nebo dokonce postoupit do vyššího levelu hry :-). Hrůza!!! To už nechceme nikdy zažít!

Naštěstí nastala doba večerního programu, a tak jsme se nenudili. Pod vedením paní zdravotnice Libušky jsme se učili základům první pomoci a završili to „cool“ didžinou. Unavení z celodenních zážitků jsme pak usli jako medvědi.

DEN 1.

Ještě zamávat rodičům a vyrážíme! Kam? Na lyžařský kurz - směr Horní Bečva. Po více jak deseti letech měníme místo pobytu a místo na naši oblíbenou Polanku uháníme busem na Horní Bečvu. Předpověď počasí slibuje krásný týden a opravdu, pondělní ráno je jak z pohádky. Zhruba po hodině a čtvrt dojíždíme k chatě Brian, odkud nám zbývá nějakých 200 m do naší ubytovny - RS Pekárny Rališka. Batohy a kufry zanecháváme na pokojích a hurá na kopec.

Svah není daleko cca 300 m od chaty a zdálky skýtá nádherný pohled. Dvousedačková lanovka, poma pro začátečníky, ale především délka, sklon a úprava sjezdovky hravě schová Polanku do kapsy. Začátečníci odcházejí na dopolední galeje s panem uč. Šrámkem, ostatní se vyvážejí sedačkou nahoru. Rozdělení do družstev rychle zvládneme a začínáme s výcvikem.

Po obědě a odpoledním klidu se vracíme na svah a třetí družstvo jde okusit první pády z vleku. Po pár nezdarech jsou však všichni vytaženi na kopec a teď začíná pro ně ten správný adrenalín. "A jak se jako dostanu dolů?", ptají se ti méně sebevědomější. "To nedám", zní z úst některých. Po několika jízdách, pádech, oklepávání sněhu, opětovném nasazování lyží si začínají uvědomovat první radostné chvilky na lyžích. A když se řekne poslední jízda, většina neochotně odchází ze svahu. "Už mě to začíná bavit", říká Kača Kaizarová a uzavírá tím první den na svahu.

Po večeři si vysvětlujeme, jak se chovat na sjezdovce, shlédneme metodiku lyžování, zahrajeme dvě teambuildingové hry a ve 22:00 na nás čekají peřiny. O čem se nám bude zdát? Zkuste si tipnout :-).

Comments are now closed for this entry

e-Strava

Přihlášení strávníka I Jídelníček
Kód zařízení:

Kód uživatele:

Heslo:

plán akcí

Říjen

5.10.

• ZŠ P. Bezruče - „Evropský den jazyků“ - 1.- 9. třída - od 8:00 hodin.

10.10.

• DDM Třinec - „Fusion“ hudební představení - 8. a 9. třída - od 10:30 hodin.

11.10.

• Česká spořitelna  - „Exkurze do České spořitelny“ -  5.třída - od 9:00-11:00 hodin.

16.-17.10.

• ZŠ P. Bezruče - „Se světluškou v tělocvičně“ - 1.-5. třída - 8:00 - 12:00 hodin.

18.10.

• Knihovna Třinec - „Vynálezy“  - knihovnická lekce - 4.A - od 11:15 hodin.
  • Muzeum Třinec "Zvířata a jejich děti" - 4.B - od 8:15 hodin.

19.10.

• ZŠ P. Bezruče - „Veverka a její přátelé“ - knihovnická lekce - 3.třída - od 11:00 hodin.

18. - 20.10

• Národní konference ERASMUS+/eTwinning v Plzni - převzetí národní ceny za projekt Secret Agent 007

21.10.

• Školní družina - Chata Studeničné-Odpoledne s rodiči-výlet na chatu Studeničné - od 8:00 hod

24.10.

• Školní družina - Kino Kosmos - Bijásek - „Vilík:rychle a vesele“ - od 14:00 - 15:40 hodin.

25.10.

• Knihovna Třinec - „Kdo je za monitorem?“ - knihovnická lekce - 5. třída - od 8:15 - 9:30 hodin.

31.10.

• Knihovna Třinec - „Jak šel Ipsík do světa“ - knihovnická lekce - 2.B - od 11:15 - 12:30 hodin.

publicita web maly

op vk maly

Oběd pro děti

ZŠ Petra Bezruče a MŠ, Třinec, příspěvková organizace   |   Bezručova 418, 73961 Třinec

Tel: 558 993 010   |   fax: 558 993 011   |   email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.